Pravila igre v super volilnem letu 2022
15.02.2022 |
Aktualno
17976
Zakon, še bolj pa lastna vest, nam nalaga razmisliti in oblikovati pravila po katerih se bo vaš priljubljen radio obnašal v času letošnjih številnih volitev.
Na kratko: Na vso moč se bomo trudili vse vpletene obravnavati enakopravno in pošteno. Predvsem pa tudi tako, da boste poslušalci in poslušalke dobili kvalitetne informacije za vaše odločitve. Kot vedno, ste namreč vi še najbolj v naših mislih, zato bomo informativni, hkrati pa ne bomo o volitvah govorili več, kot se nam zdi potrebno.
Informativni program bo v času kampanje podvržen enakim etičnim težnjam k resnicoljubnosti in pravičnosti, kot zmeraj, le da bomo volilne vsebine ustrezno ločili od ostalih. O izbiri in načinu poročanja o predvolilnih dogajanjih se bomo v uredništvu odločali samostojno, po profesionalnih merilih in kodeksu novinarskega dela. Upoštevali bomo različnost pogledov in idej, njihovo izvirnost, pomembnost in odmevnost, zavračali pa vsakršno nestrpnost, primitivizem, žaljenje nasprotnikov in ceneno ali zahrbtno nabiranje volilnih točk.
Na državnozborskih volitvah ne bomo soočali kandidatov ali predstavljali posameznih strank. Radio je namreč v občutljivem obdobju menjave lastništva in je ta odločitev posledica želje, da v tem trenutku dodatno utrdimo in obdržimo vaše dosedanje zaupanje v našo apolitičnost in neodvisnost.
Predsedniške volitve bomo spremljali minimalno, uravnotežili število izjav kandidatov v informativnih terminih. Skupaj z BKTV bomo pripravili soočenje kandidatov, ki pa ga bomo prenašali preko družbenih omrežij.
Lokalne volitve bomo spremljali tudi s soočenji županskih kandidatov. Kot vedno. Soočili bomo le tiste tri kandidate, ki jih povprečje merjenj javnega mnenja, ki jim zaupamo kaže največje (najbolj realne) možnosti za izvolitev. Pri tem bomo poskusili biti inovativni in celo zabavni.
Radio City ne bo objavljal brezplačnih volilnih propagandnih sporočil.
Po našem vedenju bomo tako zadovoljili volilne apetite po informacijah na pošten in transparenten način. Tiste kandidate, ki bi ob tem bili mnenja, da je možnosti za predstavitev malo, naj napotim na marketinški oddelek našega radia, ki bo do črke upošteval 6. člen zakona o volilni kampaniji. Ta pravi, da mora biti naročnik oglasa jasno razviden. Jasno razviden za nas pomeni tudi z značilno moderatorsko nevtralnim glasom prebrana informacija: »Naročnik oglasa je stranka ta in ta«. Oglasi jasno morajo biti v skladu z zakonom in ne smejo spodbujati k neenakopravnosti, nestrpnosti, nasilju in vojni. Pri vsakem volilnem oglasu (kar ni zakonsko zahtevano, na radiu pa menimo, da je to nujno zaradi jasnosti) bomo tudi zavrteli posebno opozorilo, ki govori, da »sledi predvolilni oglas« in da Radio City pa z vebino oglasa ni povezan. S tem jasno vnaprej razbijamo vsako podtikanje, da navijamo za enega, drugega kandidata. Ob imamo ničelno toleranco do oglasov, ki bi spodbujali k neenakopravnosti, nestrpnosti, nasilju ali vojni. Samo za predvolilne oglase pa velja, da so vrednoteni po osnovi običajnega cenika za oglase (ampak na volilnem ceniku je preprosto vsaka sekunda 1,85 EUR/s in pri oglasu krajšem od 10 sekund cena ostane ista), a brez možnosti količinskih ali katerihkoli drugih paketnih popustov. Le izdelava reklame je (če je količina naročenih oglasov večja od 30) brezplačna.
Upamo, da ti bomo na ta način ustrezno pomagali pri razmisleku o primernosti teh, ki se potegujejo za tvoj glas in prostor v državnem zboru, mestnem svetu, oziroma na predsedniškem ali županskem stolčku.
V imenu uredništva
Bor Greiner
Odgovorni urednik